INTAN BAIDURI



Tinggallah kasih…intan baiduri
Aku akan pergi..takkan kembali lagi
Hati luka…ku rawat sendiri
Bertahun bercinta dirempuh, hilang sehari….

Tak guna lagi aku menanti,
Menghahrap kasih pada yang tak sudi,
Biarpun pedih ku tanggung sendiri,
Tempat bermanja kini tiada lagi…

Apakah erti sumpah dan janji,
Andainya merah inai dijari,
Bertahun lama aku menanti
Patah tak tumbuh dek hilang tak berganti…

Kemana langkah nak ku tujui,
Dalam mencari damai di hati,
Biarlah aku menyusur pergi,
Anggaplah aku sudah tiada lagi…

Pada siapa ku kirim diri,
Gelap gelita dunia ku rasai,
Cinta yang lama masih di hati,
Tetap bersemi sampai ke akhir nanti….

Ku sangka panas sepanjang hari,
Rupanya hujan menitis lagi,
Inikah balasan patut kau beri,
Pada ku insan yang pernah kau sayangi…



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geng'S